rodegardenskennel

Alla inlägg under april 2010

Av Charina Åkerman - 18 april 2010 08:02

Supertrevliga valpköpare, från Karlstad och hudiksvall.....och super väder!

Mitt i allt hundprat så plingar ett sms till i mobilen, det är Ida som meddelar.

Rödegårdens Candy fick ett 1a pris på lydnads tävlingen(176p)  inte nog med det så ringer hon och berättar att Candy, blivit BIM och fått ett CK.....domaren igår va Yvonne Brink. Stort grattis till gårdagen! jag blir så himla glad när det går bra på tävlingsbanan för "mina" tjejer. Valpköparna bestämde sig igår och nu är ytterligare två småttingar tingade. Har aldrig haft en sån här behaglig valpkull, dom är så coola!

Må bäst, på återseende// Kramiz Charina

Av Charina Åkerman - 15 april 2010 17:00

Uch....det luktar snö...vill ha tebax solen!

Nu har jag haft klart mina 12 veckors praktik :-( trist, men det är snart dax att pröva sina egena vingar, är ju klar med skolan den 9/6...jag är riktigt stolt över mig själv ...klapp på axeln :-). Fick ett bra omdöme av min "gulliga" handledare, jag är iaf nöjd över mig själv!

Nu har jag ledigt i 2 veckor då ska jag bara umgås med hundarna, som blivit åsidosatta, sen är det typ 5 veckor kvar i skolan.....men det går ju alltid att söka vidare till en påbyggnads kurs!

Alla hundar mår bra och valparna växer så det knakar  


Tjingeling//

Av Charina Åkerman - 13 april 2010 17:54

  Hur mycket jag än dammsuger så hittar jag spån...överallt, i sängen i badrumet...jaja, jag står ut jag/vi slipper hund s_it lukt i hela huset iaf   

Valparna blir det mer och mer fart på, så jag stolpade in på ÖB i Hudik och köpte leksaker till de små liven, men det som va roligast va et doserings mått av märket eukanuba som ramlat ner till alla E-valpar  //Må så gott alla.....Charina & Co

Av Charina Åkerman - 12 april 2010 18:16

Valparna har fått "vanlig" mat och kladdigt värre blev det :-)

Tänk att småliven måste kliva ner och äta med hela pälsen!...jaja alla är barn i början :-)

Fortsättning följer// Charina

Av Charina Åkerman - 11 april 2010 16:49

Nu är magen mätt och belåten....Tacco!

Nu är det dags att rulla upp mot höjdpunkten....Sundsvall, till goa Cicci.

Hon är räddaren i nöden  , när det strulade till sig med hemsidan! Hon sa bara, jag hjälper dig med en ny      

Ha en fortsatt bra eftermiddag// Charina  

Av Charina Åkerman - 11 april 2010 10:04

Vad skönt med solsken, hundarna ligger ute på trappan och solar :-) valparna ligger och sussar. Åker till Cicci som fixat ny hemsida den kommer inom kort att finnas upptankad!

Av Charina Åkerman - 10 april 2010 18:58

Min goa vän Cicci Forslund har varit här idag och tagit massa fina bilder på dom små underbara liven och dom två större liven :) Här kommer bilderna.. håll till godo!


                                         

Av Charina Åkerman - 10 april 2010 14:46

   Den har fått virus och är på väg att återskapas men detta kan ta någon dag. Så länge skapar jag denna blogg som jag kommer lägga ut bilder på valparna, skriva lite om dom mm.

Idag har Cicci varit här och tagit nya bilder på allaihopa så det kommer bilderna kommer ikväll!

Så länge får ni ha det så bra.

 

Mvh // Charina Åkerman och alla hundar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards