rodegardenskennel

Alla inlägg under april 2010

Av Charina Åkerman - 30 april 2010 10:15

Vill börja med att önska alla en trevlig kväll vid majkasorna!


Börjar att bli lite smått orolig, katten har varit borta sen i går kväll(20 tiden), knall heter han! Det finns ju faktiskt idioter med bil som har som nöje att köra ihjäl katter, han är inte speciellt rädd av sig. Jag måste ge mig ut och titta efter honom, tycker inte om det ifall att jag hittar katten i diket :-(.

Förhoppningsvis så har han glidit in i någons garage och ligger där tills någon öppnar!

Jag återkommer med rapport om ej hemkommen katt.


Valparna mår gott och ny bilder blir det i helgen!


Charina

Av Charina Åkerman - 29 april 2010 17:41

Hallå,hallå!!


Undrar vart inspirationen tog vägen, har försökt att hitta den i tygaffären. Genom att köpa nytt tyg, till nya gardiner som skall lysa upp tvättstugan. Det blev så att min älskade man fick sy dessa, han kan allt och inget slarv heller. Saknar den där glöden nu som så väl skulle behövas, ska läsa den där boken, jag har börjat men mer än så är det inte, har typ 130 sidor kvar till måndag morgon. Inget röntgen svar från skk?, har dom oxå tappat insp.....?

Valparna mår som en skock prinsar och prinssesor  dom är så gulliga och ulliga.

Men hoppas att solen kommer med inspiration!


Må bäst// Charina

Av Charina Åkerman - 26 april 2010 08:47

Nu är det sista veckan ledigt...ja jag ska läsa klart en bok till på måndag nästa vecka, Mi-motiverade samtal, hoppas att den är lättläst. sen har jag en fallbeskrivning att finjustera, annars så ligger jag bra till studiemässigt. Har sökt jobb(hoppas,Hoppas)i åkersberga....jag vill verkligen ha det jobbet  

Nu till valparna, som är helt underbara. Dom kutar runt som skållade troll när jag sopar och gör rent till dom, fyller i nytt spån,  då flyger det något i dom. Jag kan inte göra annat än att stanna upp med det som jag håller på med, och bara titta och skratta, helt underbara valpar  

Det syns att dom mår bra och har det bra!

På återseende.

//Charina

Av Charina Åkerman - 25 april 2010 08:59

  Kl 07.45= sovmorgon!   

konstigt men valparna är så snälla, inte skriker dom efter mat, fastän det gått många timmar sen sista målet igår kväll!

Nu finns det bara 5 underbara russin kvar som skall hitta bra hussar&mattar, det skall komma en kvinna på Tisdag och titta om det finns något russin.

Ska idag pumpa däcken på cykeln och trampa en sväng med djenny vid sidan, hoppas hon inte anfaller däcken!   

Vi hörs vidare på kvälls qvisten//Charina

Av Charina Åkerman - 24 april 2010 15:37

Rödegårdens Elvira Madigan (märkning: Svansrot)


  Rödegårdens Exit (märking: Svansrot)


  Rödegårdens Ezzo (märkning: Svans)


  Rödegårdens Evita Peron (märkning: Rygg)


  Rödegårdens Eisenhower (märkning: Rygg)


  Rödegårdens Edith Piaff (märkning: omärkt)


  Rödegårdens Errol Flynn (märkning: omärkt)


  Rödegårdens Ezzmeralda (märkning: Nacke)


  Rödegårdens Exxet (märkning: Nacke)


  Rödegårdens Ella fitsgerald (märkning: Huvud)


  Rödegårdens Eagle eye (märkning: bakben)

Av Charina Åkerman - 24 april 2010 09:46

Nu har Cim slängt i ny färg i skallen, golven dammsugna, valparna mätta och städade, (stora)hundarna rastade....jag älskar att kliva upp tidigt.

Jo vi tog bort restera av vintern på framsidan, och sopade rent och ställde fram caf'e' stolarna och bordet....vad skönt det känns med våren och   

Ha en mysig dag// Charina

Av Charina Åkerman - 23 april 2010 21:33

Min son 25 år kom hem idag och hade köpt en orkide till mig...go klimpen min :-)

Av Charina Åkerman - 23 april 2010 21:30

gå gärna in på hemsidan och kolla läget och lämna avtryck i gästboken!


http://www.rodegardenskennel.se

Ovido - Quiz & Flashcards