rodegardenskennel

Alla inlägg under mars 2011

Av Charina Åkerman - 22 mars 2011 09:29

Jaha, då har geniknölarna gått varma   med lilla Ida's hjälp så har namnen skapats till F-Kullen!....Tack Ida för inspiationen =)

Ida hon är min "lilla" högra hand, hon hjälper till att få valparna att bli van med barn, eftersom mitt yngsta barn är 17 år och inte är ett dugg intresserad att sitta inne i valprumet och bli biten av ett gäng pirajor.....men det är Ida   


Så lyder namnen; RÖDEGÅRDENS;

FAHRENHEIT HIGER

FERRARI EXTREME BLACK

FAMOUS ROSE

FASHION STARLIGHT

FANTASY WOMAN

FEMININE SPIRIT

FRESH BLOSSOM

FORTUNE COOKIE


Av Charina Åkerman - 18 mars 2011 08:54

  


Grattis   


Igår den 17 mars så fyllde E-Kullen 1 År, då börjar den spännande AD och ED röntgen att sätta fart....Spännande. Jag hoppas att så många som möjligt kommer på den inplanerade och bokade MH dagen den 14 maj. Hussar och mattar!!! ....Skicka foton på hundarna så att jag kan uppdatera bloggen med lite bilder!!!


Idag den 18 mars fyller D-Kullen 2 År...Önskar er fortsatt lycka till med allt ni företar er....Kämpa på!!


  



Av Charina Åkerman - 11 mars 2011 09:11

Det finns två riktiga små busfrön här hemma som vill skicka en hälsning till sina blivande hussar och mattar......Vi längtar efter er !!

Ha en trevlig helg önskar Rödegårdens Chihuahuor, Queen Amidala "Tindra" & Princess Leia.


  

Av Charina Åkerman - 11 mars 2011 08:01

  


Små russin, välkomna   


Den 7 mars kl 15.45 kom den första valpen   Åhhh, jag smälter! Det är en tik och hon vägde 342g, sen tog det ca 1 tim till nästa. Där emmellan så är vi ute och går för att få lite fart på maskineriet , nog blev det fart allt en av valparna föddes utanför grannens garage infart.....handduken hänger alltid med på axeln ifall det händer......och det gjorde det. Sen rullade timmarna på sista valpen kom 22.54, alla valparna mådde prima och mår fortfarande utmärkt. Nu hör jag bara hur Ami ZzzZzz i rumet brevid. Hon är en toppen bra mamma.

Nu måste jag sätta fart på fantasin   genom att gnugga geni knölarna.....Namn till de små....namn på F......OjOj


  





Av Charina Åkerman - 5 mars 2011 08:10

Här kommer det lite nya bilder från Rödegårdens Ella Fitsgerald "Daisy" och matte Frida.


  

Det ser ut som om Daisy måste hämta all ved själv för att värma stugan när det är en sån kall vinter.


    


Nu tar jag och min kompis och leker att vi är två sjungande vargar =)


  



Ovido - Quiz & Flashcards