rodegardenskennel

Alla inlägg under augusti 2010

Av Charina Åkerman - 28 augusti 2010 19:38

GRATTIS   Cleo har fått titeln KORAD!


STORT GRATTIS TILL KORAD RÖDEGÅRDENS CLEOPATRA "CLEO"

Cleos poäng blev hela 384p...inte illa!

Jag väntar på att få lite nya bilder....hoppas att det drullar in några i mailboxen =).


Charina


Av Charina Åkerman - 21 augusti 2010 15:21

Framgångarna duggar tätt för Rödegårdens D'Qeen "Alize".

Det va då dax att Gratulera ekipaget Alize och Lisbeth som i Torsdags fick ytterligare ett  :a  pris i ÖKL viltspår....detta är nu deras 2a,  :a pris så nu återstår det bara ett till sen har hon ett viltspårs championat.

Lite om vad som kommer att hända här hemma med hundarna.

Djenny är anmäld till viltspårs kurs, utställning i Högbo och Eskilstuna.

Själv så har jag börjat att plugga....igen=) Socalpedagogiskt behandlings arbete, jag läser 100% på distans, därav kan jag även ta en kurs med Djenny!


Charina

Av Charina Åkerman - 15 augusti 2010 19:55

Då har det varit utställning igen då =) och hundräddning med goda resultat!


Den här gången åkte vi till Skellefteå och sprang några varv på Skellefteåbrukshundklubb, dagens domare kom från grannlandet Norge, Helge Lie var hans namn.

I unghundsklassen blev resultatet för Rödegårdens D'Qeen följande: 1Kv, 1Kk CK, 3 Btkl. och resultatet för Rödegårdens Djustify Djenny blev foljande: 1Kv, 2Kk CK, 4 Btkl. Vi är super nöjda   


Den räddade hundvalpen är ett av mina barnbarn, Celines valp flyttade upp till Skellefteå den 27/7 och det kom fram till Lena att hunden for illa och eftersom jag skulle dit upp så bad Lena mig att kolla hur det låg till med valpen. Jag bad on att få med mig kopior på ALLT som va skrivet och en fullmakt om jag ansåg att hunden var misskött på något sätt. Jag och Sandra möttes av en liten valp på 14 veckor och en stor bula i bakhuvudet, blekt tandkött, hon visade ömhet i buken, vi upptäckte även att hennes ena bakben uppförde sig på ett märkligt sätt. Jag ringde till Lena och bad henne beställa tid hos veterinären AKUTTID, hon var hos vet i dag och det blev bekräftat av vet att hon varit med om yttre truma. HUR I HELVETE KAN MAN SKADA ETT OSKYLDIGT LIV????? Det är för mig en gåta......Och man säljer inte ett liv om det inte känns BRA i magen!!

Charina





Av Charina Åkerman - 9 augusti 2010 10:04

Då va alla Rödegårdens D-Kull klara med sina MHn och alla med "känd mental status".

Gårdagens MH gick av stapeln på Njurunda Brukshundklubb, Domare: Gerd Melin, Testledare: Yngve Hammar, Figuranter Jessica Wengdal och Rolf Jonzon. Tack säger jag speciellt till Yngve som hoppade in med kort varsel(4 dagar) efter ett avhopp! Jag tackar även Anette(King Jazz kennel) för ett fint samarbete att anordna dessa MHn. Nu är det ett år kvar tills E-kullen skall genoföra sina MHn...och jag har redan börjat att förbereda.

Douglas var först ut på banan i regnet, han gjorde det med bravu och han hade roligt med alla lekar, han liksom Brasse fick en 2a på skottet.

Det som varit så roligt med det här är ju att det finns hundar som är spridda från Norr(Boden) till Söder(Göteborg)som kom till Njurunda och genomförde sina MHn....Fantastiska valpköpare, jag är glad att ni kom.

Charina


Av Charina Åkerman - 3 augusti 2010 20:18

Helt otroligt, men sant!

Paret Rödegårdens D'Qeen (Alize) och matte Lisbeth tävlade i Lördags och i Söndags fick hon sin LP1a och idag går hon ett ÖKL Viltspår och får ett    pris....snacka om att vara på G   .

Spåret var beläget i Altvattnet och domarens namn är Kurt Lundgren....Hoppas att det blir en Champion innan snön faller!

Jag är en stolt uppfödare!

På Söndag får jag träffa Douglas, Dessie(D'ee-D'ee) och Nikita(D'Pearl)då är det dags för resterande att göra sina MHn.

Charina

Av Charina Åkerman - 3 augusti 2010 09:52

Så här såg det ut när Alize fick sin efterlängtade LP1 roset och diplom är beställt...Stort Grattis igen...Vi ses den 14e i Skellefteå


Först belöningen....Sen fotograferingen!!

         

Presentation


Rödegårdens Kennel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards