rodegardenskennel

Alla inlägg under september 2010

Av Charina Åkerman - 30 september 2010 12:14

Bilder från utställningen på Hudiksvall BK tidigt i höstas!

De som fanns på plats var "Lord" från Rödegårdens första kull som är födda feb-03

och lilla "Morris" från senaste kullen födda 2010


    

Av Charina Åkerman - 30 september 2010 11:19

Nu kommer det bilder på "Alize" med Champion rosetten =)

För en vecka(Fredag, imorgon) sedan så var jag på väg upp till Överkalix, då åkte jag förbi Boden som är Alize's hemmaplan. Vi stannade och drack lite kaffe och fick smaka på en supergod äppelpaj. Det är så kul att träffa hundarna som jag har tagit emot när dom blev födda, dom känner igen mig=)även om det är från allra första kullen som är född 2002!

På vägen tillbaka från Överkalix(söndagen)så stannades det igen och denna gång i Luleå och där bor "Daysy" från senaste kullen, hon skällde till och sen så kände hon igen mig och jag lovar att det känns i hjärtat   


    

Av Charina Åkerman - 18 september 2010 20:40

Idag har Rödegårdens kennel fått en ny Champion   

Det är bara att gratulera...Ni vet nog vilka paret är   Lisbeth och Alize....Hon gör skäl för namnet D'Qeen. Först LP1 och nu SVCH.

Dom har också tävlat i lydnadsklass 2 och fått två st 2a priser, nästa tävling blir i appel spåret   naturligtvis håller jag tummar och tår för er bägge två!

Själv har jag och Djenny idag varit på våran första viltspårs kurs på Njurunda bk och hon är ju såååå duktig.....Vi hoppas också på att få ett Championat så småning om!

Bild på Alize kommer när hon fått Champion rosetten!

Ovido - Quiz & Flashcards